Jakość nie ilość

Działające w Polsce agencje interaktywne często oferują bardzo dużą różnorodność usług. Ich wachlarz jest znacznie szerszy niż w przypadku agencji zachodnich, gdzie sprzedaje się raczej całe pakiety usług, a nie pojedyncze usługi. Różnica z pozoru jest niezbyt istotna, ponieważ wydaje się, że z pojedynczych usług również można złożyć cały zestaw. I owszem, jednak cena takiego rozwiązania może być dość wysoka, podczas gdy pakiety usług zawsze są tańsze niż zwyczajna suma należności za poszczególne usługi.
W ślady zachodnich agencji interaktywnych poszły jednak niektóre lepsze polskie. Niestety amerykańskie wzorce nie są zbyt dobrze dostosowane do polskiego rynku, gdzie najważniejsza jest wciąż cena, a nie jakość usługi. Agencja interaktywna musi więc zmierzyć się z dwoma rodzajami problemów: pierwszą klasę stanowią obiektywne problemy techniczne i technologiczne, natomiast drugą, stworzone przez konkurencję błędne przekonania, których próbują się trzymać klienci.
Wybór agencji reklamowej jest dość trudny. Wybierać możemy spośród mniejszych lub większych, przy czym zazwyczaj mniejsze agencje są bardziej elastyczne, ale wykonanie w nich całego projektu siłą rzeczy zajmuje nieco więcej czasu. Duże agencje interaktywne, które oferują lepsze warunki płatności, zazwyczaj dysponują ciekawszymi metodami promocji, które moglibyśmy wykorzystać, ale prawdą też jest, że to niewielkie agencje interaktywne często organizują najciekawsze kampanie, ponieważ często wystarczy opracować jeden plan, który po wprowadzeniu drobnych zmian będzie bardzo uniwersalny i zaspokoi potrzeby wielu klientów. To zbliża nas do wzorców amerykańskich, gdzie tak naprawdę poszczególne pakiety usług są tylko predefiniowanymi zestawami podstawowych usług nie znajdujących się w cenniku jako indywidualne produkty. Warto przyjrzeć się takim ofertom, ponieważ zapewniają one kompleksową obsługę danego problemu. Jeśli na przykład wybierzemy sobie pakiet promocji dla witryny, dostaniemy w jego ramach kompletną obsługę SEO, SEM i stron portali społecznościowych. Jeśli natomiast zechcemy przygotować oprawę graficzną, zostanie przygotowane kilka projektów, które będą nam przydatne przy różnych zastosowaniach.