Media mobilne

Wraz z rozwojem technologii agencje interaktywne mają coraz więcej do zrobienia. Jeszcze dwa lata temu robiło się stronę internetową i cześć. Dziś trzeba pomyśleć jeszcze o tych, którzy z internetu korzystają na urządzeniach mobilnych. To oznacza konieczność testowania wszystkich rozwiązań także w zakresie funkcjonalności dla różnych telefonów komórkowych, smartfonów, tabletów czy innych urządzeń. Jeśli natomiast taki test wykaże poważne problemy, konieczne będzie napisanie mobilnej wersji serwisu albo wprowadzenie jakichś zmian.
Zazwyczaj samodzielne przeprowadzenie testu, nie wspominając nawet o modyfikacjach kodowych, wykracza poza nasze możliwości. Dlatego też agencja interaktywna jest na swój sposób naturalnym wyborem. Bo jest to rozwiązanie szybkie, pewne i profesjonalne. Aplikacje mobilne pozwalają firmom na dotarcie do klientów, którzy do tej pory często pozostawali poza zasięgiem konwencjonalnych mediów. Jednak często napisanie odpowiedniego oprogramowania jest dość czasochłonne i kosztowne. Agencja interaktywna to rozwiązanie, dzięki któremu cenę można ustalić na racjonalnym poziomie, ponieważ rzadko korzysta się z gotowych rozwiązań tworzących integralną całość. Zdecydowanie częściej z wachlarza usług agencji interaktywnej wybiera się kilka, które wydają się kluczowe i te zmiany wprowadza się w życie. Jeśli natomiast chodzi o oprogramowanie, w tym aplikacje mobilne, często są one tworzone tak, aby można z nich było, jak z klocków, poskładać zestaw odpowiedni dla potrzeb klienta, bez zbędnych funkcji, a więc i tańszy niż sztywne, ale niefunkcjonalne rozwiązania.
Rozwiązania mobilne zresztą wdraża się nie tylko dla głównych serwisów firmowych, ale dla wszystkich stron korporacyjnych, a także stron stowarzyszonych, czyli na przykład profili społecznościowych lub blogów. Dzięki temu posunięciu, kontakt z klientem można utrzymywać praktycznie przez cały czas. Innym wyrazem mobilności jest rozszerzenie zakresu promocji z mailingu, który był niezastąpiony przy urządzeniach stacjonarnych, także na reklamę przez SMS, która dociera tam, gdzie reklama kontekstowa dotrzeć nie może. Dobra agencja interaktywna zadba o to, abyśmy byli tak samo „mobilni”, jak nasi potencjalni klienci.