Metody kampanii sem

Istnieje wiele metod stosowanych w czasie pozycjonowania. Wiele z nich może stanowić dla nas doskonały miernik jakości usług agencji interaktywnej, z której usług zdecydowaliśmy się skorzystać. Jeśli w arsenale stosowanych przez nią środków znajduje się choćby jeden wątpliwy etycznie, zrezygnujmy- zazwyczaj spam i pokrewne metody działają tylko na krótką metę.
Pozycjonowanie przede wszystkim powinno polegać na zapełnianiu internetu informacjami o naszej firmie i branży, w której działamy. Tak więc producent obuwia będzie pisał o materiałach, metodach i typach obuwia, a pizzerman o ciastach i dodatkach. Logiczne, ale tylko pozornie, bo wciąż tu zdarzają się tacy pozycjonerzy, którzy zamiast pisać- bełkoczą i tylko psują opinię. A dlaczego mają klientów? Bo pracują znacznie taniej. A że po miesiącu lub dwóch klient z bardzo wysokiej pozycji spada na daleką… No cóż, przecież dostał, za co zapłacił.
Wart także zadbać o to, aby agencja interaktywna dodała naszą stronę do tak zwanych katalogów stron. Pracy z tym niewiele, a może przysporzyć sporo klientów, którzy będą szukali konkretnych usług. Samo katalogowanie ma też znaczenie czysto techniczne, ale nie po to wynajmujemy agencję interaktywną, żeby uczyć się całej techniki SEM i SEO.

 

Promocja idei jest w marketingu wyszukiwarkowym bardzo ważna. Dlatego też najlepsze agencje interaktywne stosują dla celów promocyjnych także artykuły sponsorowane, w których zawierają masę specjalistycznej wiedzy z konkretnego tematu, natomiast jako autor lub konsultant merytoryczny występuje przedstawiciel klienta agencji. To może dać nam przewagę nad konkurencją, która nie pokazuje się nigdzie jako firma fachowa. Warto więc w miarę możliwości korzystać z promocji właśnie w takiej formie. Na podobnej zasadzie działają teksty do przedruku, ale tu prestiż jest nieco mniejszy, bo nie trafia się na pierwsze strony „branżówek” tylko często na niezbyt uczęszczane strony internetowe. Tak czy siak, wszędzie gdzie będzie nazwa naszej firmy pod czymś wartościowym, warto się o to bić.
Dobra agencja interaktywna zadba też o to, aby nazwa naszej firmy pojawiała się na tematycznych blogach czy forach, ale uwaga, nie chodzi tu o marketing szeptany, który jest nieetyczny i nielegalny. Chodzi o to, że my sami możemy występować w roli ekspertów w kwestiach związanych z naszą działalnością, a to bardzo podniesie nie tylko naszą pozycję w wyszukiwarce, ale także rozpoznawalność marki i prestiż przedsiębiorstwa.