Promocja społecznościowa

Jednym z najmodniejszych ostatnio trendów w promocji stron jest promocja za pośrednictwem portali społecznościowych. Większość z nich udostępnia wprawdzie opcję płatnych reklam, ale to zdecydowanie zbyt mało, aby osiągnąć znaczący efekt. Zresztą agencja interaktywna, zobowiązana jest już nawet samą nazwą, zaprzęgnąć media społecznościowe do pracy na naszą korzyść. A zrobić to można stosunkowo prosto, czego wyrazem są linki „Like” i „ReTweet” na wielu stronach.
Jakie korzyści może przynieść promocja społecznościowa? Podstawową jest oczywiście zdobywanie nowych odwiedzin i potencjalnych klientów. Jednak z drugiej strony, w wielu przypadkach bardziej niż zdobycie nowych, liczy się utrzymanie dotychczasowych klientów, a to można osiągnąć między innymi gromadząc ich wokół pewnej witryny, którą regularnie odwiedzają, czyli w Polsce przede wszystkim Facebooka i nk (dawnej Naszej Klasy). Dzięki temu tworzy się wrażenie szczególnej dbałości o klientów, a jeśli jeszcze na profilowej stronie od czasu do czasu agencja interaktywna w naszym imieniu przeprowadzi konkurs- mamy zdecydowanie większe szanse na sukces.
Zadanie to jednak nie jest proste. Z kilku powodów bardziej pewnym rozwiązaniem jest pozostawienie nadzoru nad profilami społecznościowymi agencji interaktywnej. Po pierwsze, możemy uzyskać opiekę nad nimi praktycznie 24/7. To jednak problem późniejszy. Najpierw trzeba wybrać profile społecznościowe, z którymi chcemy powiązać witrynę firmową. Nie każda firma chce mieć profil i na fb i na nk, bo oba te portale różnią się grupą docelową i prestiżem. Kiedy już wybierzemy te portale, które nas interesują, musimy mieć pomysł, jak chcemy zagospodarować czas naszych fanów. Nie wystarczy ich po prostu kolekcjonować, bo to nie przełoży się na osiągnięcia, ale z drugiej strony, dla dziesięciorga fanów nie będziemy organizowali konkursu. Wszystko to wymaga ostrożnych i wyważonych działań promocyjnych, a bez wymaganego doświadczenia rozkręcenie profilu społecznościowego może nam zając długie tygodnie, podczas gdy agencja interaktywna zrobi to w tydzień lub dwa. Pamiętajmy jednak, że nagła likwidacja takiego profilu będzie potężnym ciosem, więc jeśli podejmiemy decyzję o jego otwarciu, musi być ona dobrze przemyślana. Wsparcie agencji interaktywnej w początkowej fazie działania jest niemal niezbędne, a później bardzo pomocne.